Daisypath Anniversary tickers

Sunday, March 27, 2011

Program Selangkah ke UiTM

Semalam ada event 'Selangkah ke UiTM'.
Buat di Dewan Millenium Kepala Batas.
The best part is, suami saya join turun padang..hahaha.
(Thanks ABANG, sayang sangat! hoho, sila jgn muntah...kui3x)

Al-kesah nya one of the staff yg duty jaga booth dgn aku, demam.
Suppose 3 org, tapi tingggal la aku dan Madam Chang sahaja.
SO tak cukup tangan kaki laaa....hadoih..
Kebetulan, sabtu pagi semalam, suami br sampai JB, naik bas dari Larkin.
Memula, aku plan, lepas amik suami, aku bekpes sama2, then, dia hntar aku ke Kepala Batas.
Lepas hntr aku, dia blk la rest di rumah, sbb penat travel kan..ptg nanti dtg amik aku blk.

Kita plan, tapi perancangan ALLAH swt Maha Perfect!!
Tetiba, dia tak jadi balik, nk tgu aku sampai petang. (aku kena jaga for the whole day)
Hihihi, aku OK je, happy lah kan, dapat spend masa dgn suami dgn 'cara begini'.
Maklum lah, menjadi PJJ (perkahwinan jarak jauh) ni, setiap masa sgt2 lah EMAS!! hihi

Dia tlg aku, tlg explain pada parents dan bakal mahasiswa ni klw ada sbrg pertanyaan tentang prospect kerjaya bidang Chemical Engineering ni. Aku amik part explain requirement nk apply UiTM, diploma program. Tapi sblm tu, aku dah briefing lah apa yg patut, kang salah goreng, jenuh nk menjawab dgn koordinator. Heheh. SUkeee sgt. Yang kelakar nya, di sblh booth aku tu FKM (fakulti kejuruteraan mekanikal). Lecturer (lelaki) sblh tu, tanye aku, "asben U, apa background dia?"
Hohoho..terkejut aku!!! mcm mana dia tau, itu asben aku...hihihi...laju je gossipp sampai.
Mesti dia impress, gaya suami aku ni, mcm lecturer kot..hahaha.
Suara kuat, confident level tinggi, pandai bercakap, yakin je deliver apa yg dia tau.
Hihi.
Madam Chang boleh komen, husband aku ni, contra dgn aku sbb dia jenih 'ramah'. Aku ni kan jenis pendiam :P



No comments:

Post a Comment