Daisypath Anniversary tickers

Thursday, October 1, 2009

anak ayah :)

Syawal kali ni 1430H. Best!
Semua nya bersederhana. ENjoy dan sgt fun.
Tapi letih sket, biasa la kan. dah nye nama RAYA

Aku kena drive sensorang dr JB ke Tpg dgn gigih nye. huhu. Mcm dh give up pun ada,
penat nk mampoih la woii..Yg buat penat tu, sbb delay kt Seremban dr pukul 9am ke pukul 3ptg.
Adik aku nye pasal lah. Tp xpe, pglman seh. Deal dgn Pen kanan, nk amik adik aku blk. haru.

1st raya ada kt Taiping lagi, sempat lah solat sunat raya.
Yg ada ayah, mama, aku, amirol dan anis. Kanak2 riang tu blk Kelantan, turn sana.
Thn lepas dh sakan bergambar, mercun bagai..kui kui kui.
Menu simple je, lemang (beli) dan rendang ayam. hihi.
Pehtu, kitorg g Tapah, ziarah kubur arwah mak,
yg unik nye, jumpe Opie Zami and family kt kwsn tanah perkuburan tu.
then ke Teluk Intan, kg ayah. G rumah Pak Ngah (adik ayah),
and the best thing, Cu (adik bongsu ayah) juge ada kt sana.
Semua ada :)
Hihi..gambar mane? huhu..camera dlm keta.
Semua dh sakat2 aku, bile 'majlis'..haha..Aku sniri pun xleh nk reveal tarikh lagi.
Sabar eh. yg pasti bukan 2009 ni. Next year, AMIN!! (d jmput amin kan bersama) :P
Lepas maghrib, terus gerak blk Pahang. Kg mama ku, felda Lembah Klau.
Sal dgn KL dah pernah sampai. hihi. OTW, Traffic ok je.
Aku pun kena amik tugas memandu, mata ayahanda dh xleh drive mlm. Silau seh!!
Mujur keta aku, klw bwk keta ayah, manual, haru...aku tlg tgk aje lah.
bak kata ayah aku, lesen kopi O..haha..mmg aku lope nk drive manual laaaa
Keta aku jgn citer la, penuh dan padat, selain dgn org dan brg,
juge penuh dgn kegembiraan di hari raya.
Haha..ape yg telah ku repek kan ini wahai cik Ekin!! :P

Raya ke dua ketiga aktiviti di umah tok aku kt Pahang.
Raya kedua, aktiviti mandi sungai beramai2, kutip siput, kemas kebun tok ayah,
Peh! cerita mcm lah aku pegi, hihi, aku cerita kan pglmb diorg je.
Mandi2 sungai ni, aku x minat, sbb berenang pun x pandai..haha.
Raya ketiga, aktiviti bakar lemang trip ke dua.
Hahaha..ramai sgt dlm famili, so buat skali lagi. Sgt gembira. AKu tlg2 je, xpandai pun.
Ada BBQ ayam juge. Hihi, mknan dgn mewah sekali.
Rezeki Allah. Makan je.
Nk tlg sponsor pun..huhu..tgh gigih simpan duit ni.
InsyaAllah suatu hari nti.

Raya ke lima gerak blk ke Tpg smula.
Aktiviti touch-up blk rumah yg dh kemas sblm raya ri tu.
Tgu org dtg raya rumah. Kwn2 dan sedara2. Hihi.

1 comment:

  1. bestnye raya kat kg mak ko..aku nak gak kutip siput!!

    ReplyDelete