Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, March 20, 2013

baru lagi

Salam.
Saya officially sudah menetap di Shah Alam.
Kerja di UiTM seksyen 7, rumah pulak di Seksyen 27.
Alhamdulillah.
So far, masih tabah/gembira mengharungi kehidupan baru, sebuah keluarga kecil, kami bertiga beranak.
Ada suka, ada duka. Biasalah kan, klw hari2 makan roti canai pun jemu jugak, kadang2 kena la tukar mkn lontong ke, pulut kuning ke, atau cukup sekadar minum cereal sahaja.
Oh, sungguh puitis/metafora la konon. Ahaks!

Cuba melihat ujian hidup ni dari aspek positif.
Sbb semua nya terlalu baru utk aku lalui.
Ye la kan, rasa mcm baru kahwin pulak, sbb duduk bersama dgn asben.
Sblm ni kan PJJ.
Anak pulak, boleh nmpak la, pandai nk memerap suh ayah dukung sebelum p taska.
Oh ya, aku hntr anak kat Taska je.
Cuba jgk hntr ke rumah org, tp menangis bersunguh2...adoi...
Terus kakak pengasuh tu called aku, suh amik blk anak ni, xmo jaga.
Hmmm... dh byk kali cuba, at last, hntr taska jugak.
Anak aku dh terbiasa sgt duduk dgn opah atok nya, itu meragam tanak dgn org.
Ujian....

Aku selalu ingat kata2 Prof Muhaya:
"melihat aspek kehidupan, mestilah lihat dr pandangan mata yg sedang lihat sebuah permaidani indah gebu cantik, bukan lihat dr aspek seekor semut yg sedang terpengkap dlm permaidani itu; rasa sesak nafas, sempit dan sesat.."

Kerja?
Ok lah.
Mengajar student degree x pyh nk spoon feed sgt... "Lepas" je, pepandai lah korg cr sendiri :)
Saya suka..saya sukaa...!!!
Lain la sket cr ngajar student diploma.
Yang lain2 OK lah... Tapi ye la kan, aku tetap rindu tempat kerja yg lama...
Ya Allah, berikanlah ketabahan dan kecekalan utk ku tempuhi ujian Mu ini.

Sejak duduk bersama ni, jadual weekend kami always je pack pun..hahaha.
Ada sahaja aktiviti kami :)
Last weekend mkn kat Laman Grill... sedap! sedap! sedap!
Kawan2 asben masa belajar UTHM, berkumpul. Cukup setakat ini kot.
Nanti sambung lagiiiiiiiii....adios!


4 comments:

  1. kite knl la yg no 4,5,6 dr kanan tu... :P

    ReplyDelete
  2. terbaca blog ni...
    hantar taska seksyen 27 tu kat mana ye??
    ok tak? sebab saya pun tgh cari taska sekarang ni...
    terima kasih kalo dapat membantu...

    ReplyDelete
  3. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete